Aktualnosci Informacje Tematy Rekrutacja Dokumenty copy Kontakt copy
 

 

KONSULTACJE w zakresie zajęć z Bioanalityki


Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na zgłaszanie się do wzięcia udziału w cyklu zajęć (teoretycznych i praktycznych z zakresu bioanalityki.


Teoria:
Seria spotkań z bioanalityki będzie obejmować tematykę kluczową dla zrozumienia podstaw pomiarów metodami elektrochemicznymi oraz wybranymi spektroskopowymi w bioanalizie próbek różnego typu. Zajęcia będą obejmowały następujące zagadnienia:
• Podstawy bioanalityki
• Projektowanie narzędzi analitycznych
• Wybrane metody elektrochemiczne
• Wybrane metody optyczne
• Spektroskopia jako narzędzie analizy próbek.


Zajęcia praktyczne - laboratoryjne:
Praktyczna część konsultacji pozwoli uczestnikom na trening umiejętności praktycznych z wykorzystaniem technik takich jak:
• Potencjometria bezpośrednia
• Techniki woltamperometryczne
• Powierzchniowy rezonans plazmonowy - Surface plasmon resonance (SPR)
• Spektroskopia impedancyjna

Terminarz zajęć:

Konsultacje teoretyczne będą prowadzone w dniach 4, 5, 7, 8 grudnia 2023 r. w godzinach 8:00-12:45 oraz 11 grudnia 2023 r. w godzinach 8:00-11:15

Możliwość umówienia na Laboratoria: w dniach 12, 14, 15 grudnia 2023 r. w godzinach 8:00-12:45


Kontakt w sprawie zajęć: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


KONSULTACJE z pozyskiwania funduszy na projekty badawczo- naukowe


Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na zgłaszanie się do wzięcia udziału konsultacjach w zakresie aplikowania o fundusze na projekty badawczo - naukowe

Celem konsultacji jest przekazanie praktycznej wiedzy potrzebnej przy aplikowaniu oraz realizacji projektów finansowanych przez różne Instytucje Finansujące.

W ramach konsultacji oferujemy m. inn.:

- omówienie narzędzi do poszukiwania konkursów,
- zasady opracowania dokumentacji aplikacyjnej,
- zasady opracowywania budżetu projektu.

Podczas konsultacji będzie można uzyskać odpowiedzi na pytania związane z indywidualnymi potrzebami.
Program będzie korygowany wedle zapotrzebowania zgłaszanego przez uczestników.

Na Konsultacje zapraszamy w terminie od 30 listopada do 7 grudnia w godzinach od 9.30 do 15.00.

Kontakt w sprawie zajęć: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


 Od dnia 22 listopada br.  rozpoczynają się zajęcia z Bioinformatyki - Laboratorium.

Zajęcia prowadzone będą w formie on line.

W załączniku szczegółowy harmonogram wraz z podziałem na grupy.

 


Szanowni Państwo,

Informujemy iż w związku z dostępnością miejsc ogłaszamy dodatkowy nabór do Projektu POWER Och!DOK.

Szczegóły w zakładce REKRUTACJA

 


Zajęcia

W dniu 5 listopada br.,  o godz. 13:00 za pomocą platformy Whereby będą transmitowane Ćwiczenia z Bioanalityki.

Podczas transmisji bedzie możliwość zadawania prowadzącym pytań w czasie rzeczywistym.

 


Trzecia Szkoła Letnia

W terminie 27-30 września 2021 roku zaplanowana została trzecia Szkoła Letnia pt. "Budowanie profesjonalnego wizerunku naukowca

Szkoła letnia będzie prowadzone w trybie hybrydowym:

27.09 (zajęcia zdalne – wykłady – 8h):
9.00 - 10.30
10.45-12.15
Długa przerwa
16.00-17.30
17.45-19.15

28.09 - dzień wolny

29.08 - sesja plakatowa (forma stacjonarna)

Prezentacja wyników swoich prac w godzinach 10:00 - 14:00

Plakaty można rozwieszać od godz. 9:00

Sesja Plakatowa odbywać się będzie w gmachu IPPT PAN, w holu na parterze

30.09 (zajęcia stacjonarne – warsztaty – 8h)
9.00-10.30
10.40-11.55
12.05 -13.35
13.45-15.15

 Istotne zagadnienie planowane do omówienia w trakcie zajęć:

Wizerunek w kontekście kontaktów w różnych środowiskach:

  • w środowisku naukowym (kontakt z naukowcami, współpraca badawcza, wystąpienia na konferencjach);
  • w działalności dydaktycznej (kontakt ze studentami);
  • w biznesie (kontakt z inwestorami, zleceniodawcami, odbiorcami projektów);
  • w instytucjach (kontakt z władzami i instytucjami zewnętrznymi_;
  • w przestrzeni publicznej (kontakt z mediami, wystąpienia popularyzujące naukę).

Wizerunek w wymiarze etycznym

  • Uniwersalne zasady i wartości etyczne w pracy naukowej;
  • Dobre praktyki w badaniach naukowych (Praktyki dotyczące postępowania z danymi naukowymi, praktyki dotyczące procedur badawczych, praktyki autorskie i wydawnicze, praktyki dotyczące recenzowania i opiniowania, praktyki dotyczące formowania młodej kadry, praktyki dotyczące relacji ze społeczeństwem, unikanie konfliktu interesów).

Organizatorem szkoły jest Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN
Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.

  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Preferowany rozmiar plakatu: wys.95 cm, szer. 65 cm lub, maksymalny, format plakatu to format A0 (119 cm wysokości i 84 cm szerokości) w pionie

Agenda drugiej Szkoły Letniej -Budowanie profesjonalnego wizerunku naukowca

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej


Zajęcia w ramach Och!DOK w semetrze piątym

 

 Wdniu 22 czerwca, na godz. 10 za pomocą platformy Webex będą transmitowane Ćwiczenia z Bioanalityki.

Podczas transmisji bedzie możliwość zadawania prowadzącym pytań w czasie rzeczywistym. Zajęcia (wprowadzenie oraz ćwiczenia) będą prowadzone w języku angielskim.

 



Zajęcia planowane w ramach Och!DOK 
w semetrze piątym 

 

  Tytuł wykładu      liczba godzin        organizator     termin      
  Propedeutyka medycyny cz.2   30   IMDiK     po 15.10.2020   wtorek
  w godz. 9:30- 11:00
 
  Obrazowanie narządów metodą MRI   15   IBIB    16, 23, 30.10.2020
6, 13.11.2020
  Piątek
 w godz. 9:00- 11:45 
 
  Podstawy biochemii   15   IMDiK   od 19 stycznia 2021   wtorek
  w godz. 9:30- 11:00
 

 Wszystkie Wykłady prowadzone będą, wzorem poprzedniego semestru w formie on-line

 

W Semestrze piątym planowane są również Laboratoria fakultatywne, przeniesione z semestru czwartego.

  Tytuł zajęć   liczba godzin     organizator   termin    
  Wprowadzenie do technik bioanalitycznych   40     IBIB         
  Wprowadzenie do technik bioanalitycznych   35     IMDiK     Listopad/grudzień    
  Narzędzia informatyczne w naukach biomedycznych   75     IPPT     VI semestr    



Druga Szkoła Letnia

W terminie 16-18 września 2020 roku zaplanowana została druga Szkoła Letnia pt. "Od laboratorium do przemysłu

Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów prowadzonych w formie on-line oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowej.

Organizatorem szkoły jest Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN
Sesja Plakatowa odbywać się będzie w gmachu IBIB PAN, w sali wystawowej na parterze, ul. Ks. Trojdena 4

Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.

Rada Programowa projektu ustaliła, że:

  • Studenci, którzy przystąpili do programu w kwietniu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Preferowany rozmiar plakatu: wys.95 cm, szer. 65 cm lub, maksymalny, format plakatu to format A0 (119 cm wysokości i 84 cm szerokości) w pionie

 Agenda drugiej Szkoły Letniej -Od laboratorium do przemysłu

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej

 


 W związku z utrzymującymi się ograniczeniami decyzja Rady Programowej oraz Komitetu Strującego Projekti Och!DOK zaplanowane na 4 semestr zajęcia laboratoryjne oraz szkoła Letnia  zostają przeniesione na semestr 5.

 


Kierownik Projektu POWER Och!DOK zawiesza zajęcia dydaktyczne

Treść komunikatu


 

Harmonogram zajęć Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich PO WER Och!DOK

Semestr 4  letni w roku 2019/2020 

 UWAGA!

ZMIANA TERMINU WYKŁADU Z Podstaw Inżynierii Biomedycznej - pierwszy wykład odbędzie się WYJĄTKOWO we czwartek 5 marca o godz. 9:30 w sali S90 w IBIB PAN.

 

Dla Studentów Projektu Och!DOK przewidziane są następujące zajęcia:

WYKŁADY obowiązkowe:

 
 
Tematyka

  wymiar
godzin
  termin   miejsce   początek zajęć
  Podstawy Inżynierii Biomedycznej
cz. 2
    
30      

poniedziałek
9:00 - 10:30

     

 sala S90
   IBIB PAN
  

     
  5 marca 2020
   Propedeutyka medycyny
cz.1
 30

wtorek
9:30 - 11:00

 Sala D204

IMDiK PAN

  3 marca 2020
  Biomateriały 30

wtorek
11:15 - 12:45

Sala D204

IMDiK PAN

 10 marca 2020

 


 Szkoła Letnia - Podsumowanie

W dniach 12 - 14 czerwca 2019 r. doktoranci uczestniczyli w Pierwszej Szkole Letniej pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy, normy i certyfikaty jakości”. Organizatorem Szkoły był Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN. Wydarzenie zostało sfinansowane ze środków projektu Och!Dok (POWR.03.02.00-00-1028/17-00), odbyło się w siedzibie IMDiK PAN, w Warszawie, przy ul. Pawińskiego 5. Miało ono formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchali serii 1,5 godzinnych wykładów dotyczących różnych aspektów związanych z zapewnieniem jakości w badaniach B+R takich jak: GCP, GLP, GMP, certyfikaty jakości ISO w badaniach klinicznych, normy w badaniach biomateriałów, warunki dopuszczenia do obrotu wyrobów medycznych. Ponadto zdobyli wiedzę zakresu interpretacji typów badań klinicznych i różnic między wymogami jakościowymi w badaniach podstawowych i badań z bardziej zaawansowanych w poziomów gotowości technologicznej TRL. Wykładowcami byli przedstawiciele sektora B+R m.in. MTZ Clinical Research Sp. z o.o., Parexel Sp. z o.o., Agencji Oceny Technologii Medycznej i Taryfikacji, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa w Radomiu a także naukowcy z instytutów partnerskich projektu.
Doktoranci uczestniczyli także w dyskusji z zaproszonymi gośćmi. Wyniki ich dotychczasowych prac badawczych realizowanych w ramach projektu Och!Dok zostały także zaprezentowane w formie plakatów w trakcie 3 sesji plakatowych.

Plan prezentacji podczas Sesji plakatowej/poster sesion


Sesja Egzaminacyjna

ZMIANA FORMY ZALICZANIA EGZAMINU Podstaw Bioinformatyki

Pragnę poinformować, iż prof. Bogdan Kaźmierczak po rozmowie z reprezentantami doktorantów zmienił formę zaliczenia  wykładu na korespondencyjny, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozostałych bloków.

 

Językiem obowiązującym na egzaminach jest język polski.

 

 tytuł wykładu  forma egzaminu termin
przesłania zagadnień
termin
przesłania odpowiedzi
Podstawy Inżynierii Biomedycznej cz. 1        egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
7 czerwca 2019 do 15 lipca 2019
Metodyka Badań Naukowych egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
4 czerwca 2019 do 15 lipca 2019
Podstawy Bioinformatyki egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
do 15 lipca 2019

 Warunki

Do egzaminu nie będą dopuszczone osoby których frekwencja na wykładach wynosiła ≤ 60%

Studenci, którzy dołączyli do projektu na wyższym niż pierwszy rok studiów, mają możliwość uwzględnienia dotychczasowego, zaliczonego programu nauczania po zgłoszeniu tego faktu wykładowcy.

Możliwość zaliczenia wykładu i przepisania zdobytych wcześniej punktów ECTS ma kierownik  SD w rodzimej jednostce

Nie dopuszcza się przenoszenia punktów ECTS w przypadku, gdy tematyka prowadzonych wykładów zbieżna jest z wykładami odbytymi podczas nauki na studiach drugiego stopnia.


Szkoła Letnia

W terminie 12-14 czerwca 2019 roku zaplanowana została pierwsza Szkoła Letnia pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości”

Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowych.

Organizatorem jest Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN

Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.
Rada Programowa projektu ustaliła, że:

  • Studenci, którzy przystąpili do programu w marcu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK np w formie stopki (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Obowiązujący, maksymalny, format plakatu to wymiar A1 w pionie, w przypadku konieczności przygotowania innego wymiaru należy, do 4. czerwca, zgłosić tę informację kierownikowi SD rodzimej jednostki w celu poinformowania organizatorów

 Agenda Szkoły Letniej - Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej


  Zgodnie z regulaminem Uczestnika projektu POWER Och!DOK § 7pkt.5

„Uczestniczka/k Projektu Och!DOK zobowiązana/y jest do złożenia co semestr Kierownikowi SD jednostki macierzystej sprawozdania (wg szablonu) z postępu prac wraz z wykazem publikacji, wystąpień konferencyjnych, udziału w kursach itd. Sprawozdanie powinno być zatwierdzane przez opiekuna/promotora. Nieprzekraczalne terminy złożenia sprawozdań to 20 marca i 20 września (lub ostatni dzień roboczy poprzedzający te terminy). Kopie sprawozdań Kierownicy SD przekazują Kierownikowi Projektu Och!Dok w pierwszym roboczym dniu po ww. terminach.”

Szablon dostępny w zakładce "dokumenty"


Rada Programowa Projektu POWER Och!DOK ustanowiła Harmonogram zajęć na semestr letni w roku 2019 Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich

  Zajęcia rozpoczynają się od poniedziałku 25 lutego 2019 roku

  Wykłady prowadzone będą w: PONIEDZIAŁKI w godz.: 15:00-16:45

                                           oraz

                                           WTORKI w godz. 8:30 - 12:45

szczegółowy Plan Zajęć poniżej

Plan Zajęć   opublikowany dnia 14 lutego 2019

Plan wykładów Podstawy bioinformatyki

 


Szczegółowy przebieg rekrutacji dostępny jest na stronie programu:

 http://ibib.waw.pl/pl/studia-doktoranckie/power-ochdok-pol/70-studia-doktoranckie/686-power-ochdok-rekrutacja

 Dziękujemy za zgłoszenie problemów,  załączamy poprawioną listę artykułów.

Lista artykułów do przygotowania prezentacji na rozmowę rekrutacyjną

 

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 godz. 12-13.30